Brev:
4 mdr forstoppelse
22. september 2023
Alder:
4 mdr.
4 mdr forstoppelse
Hej Helen.
Min dreng er snart 5 mdr og jeg startet med at give han grød da han fyldte 4 mdr. Jeg følger din bog og har derfor startet med at give 1/2 dl af majsgrød hverdag i en uge så han vænner sig til smagen og skemad. Derefter startet jeg ned at give han grøntsagsmos til aftensmad efter 10 dage hvor han kun fik ril frokost. Hans rutine ser således ud:
8.30 ammes og sover igen og vågner ca 9.30
10.00 får han frokost ammes kort efter og sover anden lur ca kl 11.30 (han vil oftest ikke amme så meget efter det måltid selvom han kun får 1/2 dl grød men jeg ammer han godt inden han spiser)
14.00 vågner han bliver godt ammet og leger lidt indtil kl 15.30 hvor han sover sit tredje lur powernap.
Omkring kl 16.30 får ofte flaske på 140 ml og sover han sit fjerde lur
Kl 18-18.30 får han grøntsagsmos (ammes inden)
Kl 19.30-20 ammes og sover.
Han vågner hver anden time og vil amme. Skal også sige at han får vand fra kop til hvert måltid.
Han er desværre forstoppet og har læst i din bog det oftest er fordi han får for meget ift væske. Men jeg har en måle kop og giver ham ikke mere end 1/2 dl til hvert måltid.
Skal han få mindre?
Hvor meget vand skal han have til hvert måltid?
Jeg synes jeg ammer heletiden og derfor tror jeg ikke han mangler væske. Men har bemærket at han godt kan lave i bleen efter en flaske.
Han er ihvertfald generet af det fordi han presser end del.
Gør jeg noget forkert?
Han vejer 7.6 kg og fylder 5 mdr d. 4/10
Med venlig hilsen
Saher